woensdag 8 oktober 2014

De balans tussen gezond en ongezond

De eerste week bewust eten is alweer voorbij. Ik voel me (ondanks de hoofdpijn die ik de afgelopen dagen had), weer energieker als ervoor. Moeite heb ik niet om bewust te kiezen voor gezonde dingen. Aangezien ik weet dat ik ook ongezonde dingen mag en kan eten. Momenteel ziet mijn eetpatroon er ongeveer zo uit:

  • ontbijt: yoghurt met een notenmix erdoorheen + eventueel stuk fruit
  • tussendoor: banaan, klein stukje chocolade
  • lunch: soep met korstjes/tomaat-mozzarella
  • tussendoor: klein koekje
  • avondmaal: wat hier gemaakt wordt
  • snack 's avonds: stuk fruit.
Ik drink momenteel koffie, light-frisdrank en water doorheen de dag. Graag zou ik het gebruik van light-frisdrank willen verminderen.

Een effect op de weegschaal heb ik nog niet echt gewaargeworden. Het is te zeggen dat ik me pas sinds zaterdag terug weeg. De batterijen van de weegschaal heb ik toen pas vervangen.

4 opmerkingen:

  1. Je kan ipv frisdrank thee drinken waarin zoethout is verwerkt, deze zijn lekker zoet. Yogi tea verkoopt heerlijke thee (beetje aan de dure kant maar heerlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik heb enorm veel thee in huis, en ik weet dat ik dat in het verleden ook gedronken heb toen ik de frisdrank wou laten. Misschien is het wel een idee om dat terug in voege te brengen.

      Verwijderen
  2. Ik moet het balans nog even goed vinden, maar ik ben er mee bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hetzelfde geldt hier ook hoor. Vallen en opstaan. Ooit lukt het wel! ;-)

      Verwijderen