maandag 19 januari 2015

Product: Coca-Cola Life


Coca-Cola heeft een nieuw product op de markt: Coca-Cola Life. Nu ben ik de eerste om te roepen dat we gezond moeten eten en drinken, maar ik ben ook maar menselijk, en stiekem was ik wel benieuwd wat dit product zo speciaal zou moeten maken.
Even het blik lezen: "frisdrank met plantenextracten, met suiker en zoetstof". Als zoetstof worden stevioglycosiden gebruikt.

Wat dit product zo uniek maakt is de manier van zoeten. We hebben al de 'gewone' Coca-Cola die met suiker gezoet is, en we hebben al de Light- en Zero-variant. Van de Light ben ik fan, van de regular en de Zero niet. Smaken verschillen. Deze Life-variant is echter met een combinatie van de twee gezoet. Suiker en extract van de stevia-plant. Door het gebruik van suiker is dit dus geen frisdrank voor mensen die diabetes hebben (diabetici).

Een vergelijking qua kcal. Terwijl de regular (de rode) 42 kcal/100 ml bevat de Light-variant 2 kcal/100 ml. Dat is een duidelijk verschil. Wat verwachten we dan van de Life-variant? De gulden middenweg? De Life-variant bevat 27 kcal/100 ml. Ongeveer de gulden middenweg dus!

Dan hebben we nog een aspect: smaak. De regular heeft zijn eigen specifieke smaak, de light heeft die ook, en de zero ook. Persoonlijk heb ik de light-smaak het liefste. Nu was ik vooral benieuwd naar de smaak van de Life. Wel, het is vrij moeilijk te omschrijven maar ik ga mijn best doen. Neem ik een slok, dan proef ik eerst Cola Light. Slik ik door, dan komt er een regular-nasmaak tevoorschijn, die redelijk lang blijft hangen in de mond. Dit lijkt me logisch, want je hebt de combinatie zoetstof/suiker.

Persoonlijk had deze nieuwe smaak niet gehoeven voor mij. Coca is een vrij ongezond goedje, en gelijk in welke variant je hebt binnenspeelt: hoe minder, hoe beter. Persoonlijk hou ik ook niet echt van de smaak die het drankje achterlaat. Ik blijf dus, als ik frisdrank drink eeuwig trouw aan mijn Cola Light!


Heb jij de nieuwe Cola al geproefd? Wat vond jij ervan?

1 opmerking: