vrijdag 30 januari 2015

Product: gin


Gin, wie heeft het het afgelopen jaar nou niet gehoord over gin? Het is denk ik wel een heel populaire drank sinds 2014. Vooral de gin-tonic. Dat kent natuurlijk iedereen.
In het begin dronk ik ook gin in de vorm van gin-tonic. Maar eigenlijk drink ik niet graag tonic, en dan is dat toch wel zonde, niet? Dus, vroeg ik me af: zou het te drinken zijn met sinaasappelsap? Jawel hoor! Gin, ijsblokjes, sinaasappelsap, beetje citroen of limoen, een garnituurtje, mjummie!
Volgende soorten gin heb ik al gedronken en goedgekeurd:
  • Bombay Sapphire (hier begon ik mee!)
  • Filliers gin 28 (de donkere fles)
  • Filliers gin 28 Pine Blossom
  • Only
  • Monkey 47
  • Hendrickx
  • NGin VLC
  • Poppies Gin (gin van Rubbens, uit Zele!)
Heb jij al gin gedronken? Met tonic of met sinaasappelsap of nog anders?



2 opmerkingen:

  1. Nog nooit. Mijn vader bestelt op restaurant vaak gin-tonic bij het aperitief en ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe het smaakt. Misschien binnenkort maar eens vragen of ik mag proeven van hem!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer meestal te proeven van de 'pure' gin ook. Gewoon, omdat je zoveel merken hebt, en ieder merk smaakt toch iets anders. :-) Laat het je smaken!

      Verwijderen