vrijdag 6 maart 2015

Aanpassing blogorganisatie

Ik twijfel al een tijd wanneer ik een blog online zou gooien, en op welk tijdstip. Koos ik in eerste instantie voor 5 uur, omdat ik zelf soms om vijf uur opsta, ga ik het nu even wat anders aanpakken.

Een ideaal tijdstip is er niet om een post online te gooien. Ik denk ook: ongeacht wanneer iets online komt, als het je interesseert kom je toch kijken, van zodra je door middel van bepaalde media ontdekt dat er nieuwe post is?

Ik heb gekozen voor een nieuw tijdstip, en wel 18 uur 's avonds. Waarom? Omdat ik merk dat ik veel lezers 's avonds krijg, dan hebben zij meteen een nieuwe post om te lezen. Ook merk ik dat mijn lezers blijven komen, tot ongeveer 16 uur. Ongeacht of die nieuwe post dus al online staat of niet. Vandaar dus 18 uur. Ik twijfelde ook nog aan 24 uur, maar wie gaat er doorklikken op Facebook, Twitter of Bloglovin' om 24 uur? Eerlijk?

Dan heb ik nog over enkele dingen nagedacht: afgelopen weekend is geen foto van de week & geen quote verschenen. Een test, om te zien hoe dat liep. En ook weer eerlijk, ik vind mijn blog nu meer kwaliteit bieden. Ik plaats iets meer persoonlijke stukken, en het lijkt me gewoon niet zo echt handig om die quote en foto van de week. Misschien kan ik dan beter een maandoverzicht van Instagram maken?

Vandaar dus de keuze om op zaterdag en zondag 'leeg' te laten afgelopen weekend. Maar dat vind ik dan ook weer sneu. Mensen die maandagochtend graag wat blogs lezen staan dan in de kou. Heb ik het gevoel. Dus wil ik op zaterdagavond een samenvatting van mijn posts van de afgelopen week publiceren.

Op welk tijdstip lees jij blogs?

5 opmerkingen:

  1. Goed dat je er zo over na aan het denken bent! :-) Ik lees soms blogs om 09:00u 's ochtends, maar ook om 23:00u 's avonds. Ik heb niet echt een vast tijdstip, meestal gewoon wanneer het mij het best uitkomt!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook niet, net omdat ik zo'n afwisselend uurrooster heb..

      Verwijderen
  2. Heel afwisselend, net op welke dag ik iets lees. De ene dag, zoals nu, ben ik vrij en lees ik ook s ochtends, maar vaak 's avonds. Bij mij komt het nu 07:00 online maar ik twijfel ook nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al heb ik het gevoel, dat lezers toch komen hoor. Gelijk op welk tijdstip je post. En een ideaal tijdstip is er gewoon niet. ;)

      Verwijderen
  3. Ik lees posts wanneer ik tijd heb: of het nu s'morgens,s'middags of s'avonds is :) x

    BeantwoordenVerwijderen