zaterdag 25 oktober 2014

TAG: Disney

Rapunzel: houd je ervan om buiten te zijn?
Ohja, zeker! Vooral in de moestuin en tijdens het geocachen, maar ook naar mijn werk fiets ik dagelijks. In de zomer houd ik er ook van om een terrasje te doen. Je moet dan al echt goede papieren hebben wil je mij binnenhouden.
De wolf en de 7 geitjes: ben je gemakkelijk voor de gek te houden?
Ik denk dat het begint te beteren, maar vroeger kon je me enorm veel wijsmaken. Nu begin ik het steeds meer en meer door te hebben dat ze me voor de gek proberen houden.
De zeven raven: heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?
Wel, ik heb een oudere broer en een jongere zus. De band is momenteel hechter met mijn zus, maar dat komt misschien omdat zij nog onder hetzelfde dak woont, en om wat er deze zomer allemaal gebeurd is met haar. Mijn band met mijn broer is ook goed. Maar we lopen elkaars deur niet plat.
Doornroosje: hoeveel uur slaap jij per nacht?
Ik probeer iedere nacht minstens 9 uur slaap te halen. Ik heb dat nodig. De ene nacht lukt dat wel beter dan de andere.

Belle en het beest: wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?
Een persoon is mijn eigen op z'n mooist als die zichzelf kan zijn. Zichzelf zijn op een positieve, haalt bij iedereen het mooiste naar boven. Iemand die enkel zijn negatieve eigenschappen laat merken vind ik verre van mooi. Het de kunst om op zoek te gaan naar de goede eigenschappen van iemand.
De kikkerkoning: wat vind je walgelijk?
Dat iemand steeds medelijden vraagt, of enkel klaagt over het leven. Het leven is mooier dan eens die ene tegenslag. En het is een wonder dat eenieder van ons leeft, het is dan ook een kunst om dat leven een mooie vorm te geven, en het goede te blijven zien ook al loopt het soms mis. Er zijn altijd mensen die het slechter of erger hebben dan ons. Of die helemaal niets meer hebben. Geen leven, geen liefde, geen bezittingen.
Sjaak en de bonenstaak: welke planten staan in jouw huis?
Vooral orchideeën, en voor de rest heel veel planten waarvan het het seizoen is.
De gelaarsde kat: heb je huisdieren?
Nee, jammer genoeg niet. Een hond of een kat die er ten allen tijde voor me is, zou wel welkom zijn.
Sneeuwwitje: beschouw je jezelf als mooi?
Jazeker. Iedereen is mooi op zijn manier!
Blauwbaard: noem een zwakte in je karakter.
Privé kan ik nogal lui zijn. Gelukkig omring ik me met de juiste personen die me niet al te veel toelaten van lui te zijn.
Pinokkio: wat is je grootste wens?
Dat mijn leven er nog een tijdje uitziet zoals nu, en dat alles waar ik nu aan werk ook effectief zijn vruchten werpt. Intussentijd hoop ik dat ik gelukkig mag blijven.
Roodkapje: vertrouw je onbekenden snel?
Vanop mijn werk heb ik geleerd dat het makkelijker is om mensen te wantrouwen dan ze te vertrouwen. Het is een kunst om ze te kunnen vertrouwen. Het heeft me in het begin wat moeite gekost, zeker vanuit mijn opleiding waarbij ik risico's moest inschatten, en ergens dus leerde te wantrouwen, maar ik kan stellen dat ik nu de klanten wel vertrouw. Ik besef ook wel dat er ongetwijfeld mensen zijn die misbruik maken van dat vertrouwen, maar dat neemt niet weg dat al die anderen mijn vertrouwen echt wel verdienen!
Peter pan: wat is je (mentale) leeftijd?
Ik hoop dat mijn mentale leeftijd steeds volwassener wordt.
De sterrendaalders: wat is je meest waardevolle bezit?
Een bezit, impliceert in mijn ogen iets materieel. Ik denk dat dat toch wel mijn gsm is. Mijn gsm bevat voor mij heel belangrijke informatie, en ik zou die niet graag willen kwijt zijn. Je moet nu niet denken dat er wachtwoorden ofzo instaan, dat niet. Maar gewoon al de berichten tussen vriendlief en mij zijn waardevol.
Golden mary & pitch mary: ben je meer een lui persoon of werk je juist hard?
Laten we stellen: op het werk werk ik enorm hard. Ik zal nooit niet moe thuiskomen van het werk. Als ik thuis ben, kan ik wel eens een lui vel zijn ja. Maar dan probeer ik me er toch steeds toe aan te zetten iets te doen. Niets is leuker dan 's avonds in je bed kruipen en zeggen dat je toch redelijk wat gedaan hebt.
De stukgedanste schoentjes: vind je het leuk om naar feestjes te gaan?
Uitgaan heb ik nooit echt gedaan, maar ik vind een verjaardagsfeestje of een trouwfeest wel altijd gezellig ja. Ik heb ook graag mensen om me heen.
De nieuwe kleding van de keizer: geef je veel om je kleding?
Soms wel, soms niet. Op het werk draag ik een jogging. Lekker warm en vooral mijn broek zakt niet af. Als ik thuis ben kan ik weleens twijfelen over wat ik zou aandoen. Meestal wordt het dan een jeans met een simpel t-shirt.
Het knappe snijdertje: vind je jezelf dapper/moedig?
Ik vind mezelf wel moedig ja. Ik zal ook altijd doen waar ik me goed bij voel, en me verdedigen waar nodig. Ik heb een werk dat niet echt bij mijn afstudeerrichting past, mijn relatie met vriendlief is niet vanzelfsprekend, en toch geef ik nooit op. Want mijn werk en mijn relatie met vriendlief, dat maakt deel uit van mijn leven, dat zorgt ervoor dat ik ben wie ik ben, daar wil ik me best voor verdedigen ja.
De prinses op de erwt: ben je gevoelig?
Absoluut ja! Het gebeurt regelmatig dat er traantjes vloeien. Zowel bij goed als bij slecht nieuws. Ook ben ik iemand die zeer gevoelig is voor andermans gevoelens. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten