zondag 22 juni 2014

Afgestudeerd!

Bron: http://www.google.be/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=o2XFd-OPdOfweM&tbnid=INC4H3XSsw9fEM&ved=0CAgQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.keepcalmandposters.com%2Fposter%2Fkeep-calm-i-just-graduated-2&ei=-rmmU9mjCoTD7AbN04HACA&psig=AFQjCNFDugG_Qj1tIBL-a8ITJHK_mlYQCg&ust=1403521914263641


EINDELIJK is het zover! Na 5 jaar studeren heb ik mijn diploma behaald! Ik ben nl. afgestudeerd als professionele bachelor Accountancy-Fiscaliteit aan de Karel de Grote-hogeschool.
Op 5 juni had ik examen, en ik had geen idee hoe ik het moest inschatten. Was het goed geweest? Was het slecht geweest? Ik had geen flauw idee. Hoe streng ging hij verbeteren? Hoe was de puntenverdeling? Allemaal vragen die ik niet kon beantwoorden. 
Afgelopen vrijdagavond kwamen de punten online, en ik kan je zeggen: wat een ontlading van emoties! Ik had aan vriendlief gevraagd om voor me te kijken hoe het was, want ik wou niet eens weten hoeveel ik had. Ik wou enkel weten of ik mijn diploma had of niet. Vriendlief was aan het kijken, met mij bij hem. "Wat betekent "gedelibereerd"?" Meer had ik niet nodig. Ik ben dan wel gebuisd, maar ze hebben me gedelibereerd (mijn tekort getolereerd, en door de vingers gezien) zodat ik wel afstudeer nu! Yes! Wat ik nadien voelde was echt raar. Ik was zooo blij, maar toch moest ik huilen. Ik keek immers al zolang uit naar dit moment. Uiteraard hebben we het dezelfde avond nog gevierd met een glas cava. Op café, want thuis had ik geen bubbels koud liggen, omdat ik niet wist hoe het gegaan was, en ik wou mezelf geen valse hoop geven. Gisteravond na het werk werd ik thuis verrast door een lekker voorgerechtje en een glaasje champagne. Vieren x2 dus. Het heeft me gesmaakt.
Komende woensdag is het proclamatie. Van zodra ik de uitnodiging gekregen had via de post, heb ik me gelukkig vrijaf gevraagd op het werk. Stel je voor dat ik tot 20 uur had moeten werken die dag.. Woensdag werk ik van 6 tot 16, en nadien kan ik me klaarmaken voor een avond waar ik zolang op gewacht heb. Ik weet al wat ik ga aandoen. Donderdag moet ik pas om 13 uur beginnen, daar heb ik ook weer geluk mee. Nu kan er woensdag ook nog een glaasje bubbels vanaf. Ik voel me echt zooo opgelucht!
Een vraag die ik (nog) niet zo heel veel gekregen heb, maar waar sommigen best wel benieuwd naar zijn is: wat nu? Wel, ik werk momenteel nog steeds in het bedrijf waar ik als student begonnen ben. (lees hier meer) En ik voel me daar echt heel goed. Het contact met de klanten: geweldig! De uitdagingen in de frigo die ik steeds meer en meer krijg zijn ook echt iets voor mij. Ik hou ervan. Mijn gerant polste gisteren naar mijn verwachtingen voor de toekomst en ik zei: "als ik iets vind dat het klantencontact en het boekhouden kan combineren, dan ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld". Maar de kans dat ik dat vind, is wel heel klein, en ik zou de klanten niet kunnen missen, dus blijf ik 'gewoon' werken waar ik werk. Met wel dat diploma op zak. Als investering voor de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten