maandag 20 januari 2014

Update

Oh jee, wat is het lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Duidelijk heb ik door al mijn activiteiten en veranderingen niet veel tijd meer gestoken in mijn blog..

Op een half jaar tijd is er veel veranderd in mijn omgeving. Terwijl ik het vorige keer had over al mijn sollicitaties en mijn keuze die ik toen gemaakt heb, lijkt het nu al lang geleden dat ik dat geschreven heb..



Ik heb in juli inderdaad, zoals voorgenomen, gesolliciteerd bij het bedrijf waar ik al zolang zaterdag- en vakantiewerk deed. Drie gesprekken heb ik daarvoor gehad. Een met mijn gerant, een in Deinze met een selectieverantwoordelijke personeelszaken, en een laatste (bij toch wel héél zomerse temperaturen) met mijn gerant en een tweede gerant bij. In Deinze heb ik ook nog inzichtsproeven afgelegd..

Wat was het nadien een spannende week.. Ik wist dat ik telefoon ging krijgen (van wie had ik geen idee, wel van iemand binnen de firma) met een "ja" of een "nee" en indien "ja", in welke winkel ik dan zou gaan werken.. De uren heb ik geteld.. Net toen ik besloot om het te laten rusten, en gewoon rustig af te wachten, kreeg ik telefoon van de gerant dat ik in de winkel waar ik altijd werkte mocht begonnen. Dubbel feest!

Ik had afgesproken dat ik wel eerst mijn drie herexamens ging meedoen. Het was een must voor mij om toch nog de moeite te doen om dat diploma op zak te hebben. Mijn eerste werkdag was dus na de herexamens,  2 september. Mijn herexamens, tjah.. De druk lag veel minder hoog omdat ik wist dat ik het nog niet meteen nodig had, dat diploma, maar toch wou ik er voor slagen. Jammer maar helaas was ik er voor 1 vak niet door..

Dat vak ga ik wel hernemen. Ik had de pech dat het een vak van na Nieuwjaar was, en dat ik mij niet enkel voor het examen in kon schrijven. Dit is gelukkig allemaal geregeld dat ik naar de les kan gaan, maar toch blijft het mij een beetje achtervolgen.. Ik zal pas echt 'vrij' zijn na juni (liefst) of september (liefst niet).

Op het werk gaat alles naar wens. Ik heb absoluut nog geen spijt van de genomen beslissing. Ik krijg steeds meer variatie in mijn werk en ik heb al een testweek in de frigo gedaan.. Die is mij goed bevallen en vanaf komende week mag ik er echt starten aan mijn opleiding. Joepie!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten