dinsdag 28 januari 2014

Boeken die ik onlangs gelezen heb #2

"Oh, laten we eens naar de bib gaan om dat geocache-raadsel op te lossen?" Zo gezegd, zo gedaan.. Alleen vonden we in die bib niet wat we zochten om het raadsel op te lossen, maar zag ik wel een ander boek dat me aanstond. "Klein meisje groot".

Wat trok me zo aan in de titel van het boek? Het woordje klein. Alleen werd vanaf de eerste pagina duidelijk dat het niet om een gewoon klein meisje ging, maar om een dwergenmeisje.

Dit staat te lezen op de achterkant van het boek:
Judy Lohden is eigenlijk een heel gewoon zestienjarig meisje: sarcastisch en kwetsbaar, getalenteerd en onzeker, vol grote dromen over een grootse toekomst. Ze heeft een zangstem die een hele concertzaal vult, en ze zou de ster moeten zijn van de Darcy Academy, de plaatselijke opleiding voor toneel, dans en theater. Maar Judy Lohden heeft zichzelf opgesloten in een smerige motelkamer aan de rand van de stad. Alle media zijn inmiddels op zoek naar Judy, die de hoofdrol speelt in een schandaal dat niet alleen haarzelf, maar ook de hele school betreft. En dat schandaal houdt mede verband met het feit dat Judy Lohden verrewag de kleinste van de klas is.

Twee keer heb ik het boek moeten verlengen, omdat ik er niet toe kwam om het lezen. Tot ik ziek werd en thuis zat met een keelontsteking. Ik ben niet het type dat zomaar dagen in de zetel/in bed kan liggen zonder iets te doen. Graag heb ik mijn laptop of een boek bij me in de buurt.. En wat las het boek als een trein.. Eens ik erin begon wou ik graag weten wat er allemaal gebeurd was, want als lezer word je lang in het gewisse gelaten..

Een ideaal boek voor iemand die graag urenlang wil lezen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten