woensdag 26 september 2012

Cupcakes

Het is vandaag mijn verjaardag, en een verjaardag moet toch gevierd worden. Normaal maak ik altijd cupcakes volgens mijn gewoon recept, maar dan zou ik suiker en boter moeten gebruiken. Na even zoeken heb ik toch een ietwat gezonder recept gevonden. Het recept is afkomstig van Piet Huysentruyt en vind je hier. Ik heb het voor alle zekerheid nog even uitgetypt hieronder zoals ik het gedaan heb. Als je het originele recept bekijkt, zie je dat Piet gebruik maakt van Stevia, maar ik maak gebruik van Canderel. Ieder heeft wellicht zijn eigen voorkeur qua zoetstof.

Benodigdheden:


  • 5 eieren
  • 50 ml magere melk
  • 30 gram Canderel
  • 250 gram ongesuikerde natuuryoghurt
  • 250 gram zelfrijzende bloem
Bereidingswijze:
  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Verwarm de melk op een laag vuurtje.
  • Breek de eieren, en doe deze in een mengkom samen met de Canderel, de yoghurt, en de zelfrijzende bloem. Opgelet: de Canderel kan best hevig opstuiven, wees voorzichtig!
  • Doe de melk ook in de mengkom.
  • Mix nu alles goed door, zodat je een egale deeg hebt. Deze deeg is heel vloeibaar.
  • Neem de bakvormen, leg er papiertjes in, smeer deze papiertjes onderaan in met een heel klein beetje boter. Dit voorkomt dat de cakejes na het bakken aan de papiertjes blijven plakken.
  • Vul de papiertjes voor 3/4.
  • Eens je een bakplaat gevuld heb, kan je deze in de oven zetten. Zet nu de oven maar op 180 graden. 
  • De cakejes moeten ongeveer 20 minuten bakken.
Smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten