woensdag 15 oktober 2014

Water drinken: tips


Ik had het er vorige week al over. Ik drink veel te veel frisdrank. Nu, deze week is dat al serieus gebeterd, omdat ik me weer hou aan de tips die ik vroeger kreeg i.v.m. water drinken.
Water drinken is zeer belangrijk voor het lichaam. Het zorgt ervoor dat alles in je lichaam goed blijft werken, en er komt geen 'brol' (ongezonde zaken) mee in je lijf. Dat heb je bij bijvoorbeeld Cola Light wél.

Enkele tips die handig zijn als je graag meer water wilt drinken:
  • De gouden raad die ik van iemand kreeg: neem 's morgens een glas. Telkens als er een uur begint (bijv. 9u00), dan vul je het glas. Zorg ervoor dat het glas uit is tegen dat het uur om is (9u59). Is dat niet het geval, drink het dan uit. Vul het glas opnieuw, en zo telkens aan. Als je dan pakweg 12 uur wakker bent, en je past dit twaalf uur toe, dan heb je 12 glazen water gedronken.
  • Zorg dat er altijd water in je buurt is. Ik zit regelmatig op mijn kamer, wat te bloggen of te lezen, of gewoon lui te wezen, en als ik dan dorst krijg, en er staat geen water, dan kan ik wel eens vloeken. Dan moet ik vanuit mijn comfortabele houding naar beneden gaan om water te halen. Als je er telkens voor zorgt dat je genoeg water staan hebt, dan hoef je maar de fles te nemen, en je kan drinken.
  • Neem altijd water mee in je auto. Ik stap niet in mijn auto zonder flesje water. Je weet immers nooit dat je ineens een droge mond hebt, of dat je ergens file of iets dergelijke hebt.
  • Drink je niet graag uit een glas, en werkt een grote fles onhandig? Gebruik dan flesjes van 50 cl. Je kan ook handige flessen bij Tupperware kopen, die je telkens met kraantjeswater kan opvullen.
  • Heb je zin in een smaakje? Neem een schijfje citroen of limoen, en doe dat er in. Je water smaakt meteen anders, en toch is het gezond!
  • Zorg dat je op het werk altijd water hebt om te drinken.
  • Als je niet graag 'plat' water drinkt, neem dan bruisend water. Even gezond, enkel kan je wat last hebben van de bubbels!
Dit zijn mijn tips om meer water te drinken. Heb jij nog een handige tip?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten