woensdag 1 oktober 2014

Gezond eten? Ongezond eten?!

Enige jaren geleden begon ik eens met suikerarm te leven. Toen is deze blog 'geboren', en gaandeweg is het meer veranderd naar een blog over mijn leven in het algemeen.

Het suikerarme leven heb ik al een tijdje geleden (ongewild) vaarwel gezegd. Laten we zeggen: ik weet perfect hoe ik supergezond kan eten, maar het werd te obsessief. Ik was er te hard mee bezig. Toen ik vast begon te werken heb ik het zo een beetje laten varen, want ik wou en wil mijn klanten op alle vlak in de winkel kunnen adviseren. Zowel over gezonde dingen als ongezonde dingen dus. Nu, je begint het wel te zien. Was ik eerder zo trots dat er alweer (per manier van spreken) 100 gram af was, is het nu weken geleden dat ik de weegschaal nog gezien heb. Best wel jammer, toch?

Omdat het zo niet verder kan, ook omwille van het gezondheidsrisico (de reden dat ik destijds begon was diabetes type 2 vermijden), heb ik iets uitgedokterd. Nu ja, uitgedokterd. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik 6 keer op een dag eet. Juist ja, zes keer. 3 keer daarvan, de zogenaamde hoofdmaaltijden moeten gezond zijn. Supergezond, zelfs een beetje freaky zoals het eerst was. Mooi afgewogen. Dan resten er nog 3 andere momenten. De zogenaamde tussendoortjes. Hier is het van mezelf toegestaan dat ik iets niet zo gezond eet. Denk maar aan een stukje chocolade, een koekje bij de koffie, ... Op deze manier probeer ik de ideale balans terug te vinden tussen gezond en ongezond.

Tips/lekkere recepten/... zijn altijd welkom..

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen