dinsdag 11 december 2012

Brownies

Brownies, brownies, brownies. Overal waar ik kwam, kwam ik brownies tegen. En je weet zelf goed hoe dat gaat: je komt dat tegen, je staat er even bij stil, en hup, dat zit weer in je gedachten. Miste ik het? Niet echt, maar ik kreeg er wel zin in. Dus ging ik op zoek naar een gezonder alternatief. Hieronder volgt het receptje!


Benodigdheden (10 kleine stukken):
  • 2 eetlepels cacaopoeder
  • 1/2 eetlepel honing
  • 2 eetlepels magere melk
  • 1 courgette/banaan, geprakt
  • 8 gram Canderel
  • 1/2 vanille-extract
  • 2 eiwitten
  • 35 gram zelfrijzend bakmeel



Bereidingswijze:
  • Verwarm de oven voor op 180°C.
  • Meng de cacaopoeder, honing en melk.
  • Voeg de bananen (of de courgette, ik heb van elk een probeersel gemaakt), Canderel en vanille-extract toe.
  • Klop de eiwitten los.
  • Voeg de eiwitten bij het mengsel.
  • Meng het zelfrijzend bakmeel eronder.
  • Giet het beslag in het bakblik (waar je eerst bakpapier in 'kleeft').
  • Zet nu het bakblik in de warme oven. Ongeveer 25 minuten tot de bovenkant stevig en knapperig is.
  • Laat de brownie in het bakblik afkoelen, eens hij afgekoeld is kan je hem in stukken snijden en serveren.
Smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten