dinsdag 19 augustus 2014

Augustus 2014 ~ deel 1

Sinds kort heb ik, jawel, een smartphone. Regelmatig dus dat ik die bovenhaal om ergens een foto van te nemen. Foto's van de moestuin, foto's van andere dingen in mijn leven. De foto's van de moestuin, die krijgen jullie geregeld te zien. Nu is het tijd voor de foto's van de andere dingen in mijn leven!

De zus ligt in het ziekenhuis. Al lang. En allicht nog een poos. In haar eerste week ziekenhuis heb ik haar loombandjes cadeau gegeven. Omdat ze twee weken op intensieve zorgen gelegen heeft, is ze pas later kunnen beginnen experimenteren. Ik heb haar allereerste zelfgemaakte armbandje gekregen. En ook heeft ze ervoor gezorgd dat ik een armband met bijpassende grote ring heb. Waarvoor dank! Zussie, hopelijk kan je je gedachten een beetje verzetten met al de loombandjes.

Op het werk vroegen ze of er vrijwilligers waren om bepaalde producten te testen. Ik heb me aangemeld om de zonnemelk te testen. Smeren maar! (als de zon wilt schijnen..)

Samen op café.. Vriendlief drinkt een pintje, en ik, ik ga voor een Petrus Aged Red. Mjummie! Maar het kruipt precies wel vlotjes in mijn hoofd. ;-)

Zelf lasagne maken! Ik wou graag een nieuwe soort gemalen kaas proberen, vandaar de twee soorten..

Vriendlief kan lekker koken. Het liefst van al maakt hij wokgerechten klaar. Aardappelen/rijst/pasta/.. met groentjes en vlees, hup in de wok. Nog wat pikante kruiding bij, en klaar is het.

Vorige week zondag ging ik op bezoek bij zus. Ineens uit het niets, zegt ze: "hier, dit is voor jou". Ze heeft een armbandje gemaakt met loombands met mijn naam in. Prachtig! Dank je zussie! *dikke zoen*

Ik had nooit van mezelf verwacht dat ik groene vingers zou hebben.. Ook heb ik de typische zachte studentenhandjes vaarwel moeten zeggen. Maar ik krijg er enorm veel voldoening voor in de plaats.

Opeens komt vriendlief thuis met dit: een barbecue. Vanaf nu hebben we ons eigen toestel, en van zodra we ook maar de kans hebben, kunnen we nu op ons eigen plekje in de wereld een barbecue houden.

Ik heb deze week onze rodekool geoogst. Ik heb deze ook klaargemaakt met een appeltje erbij. De eerste dag was die niet zo lekker, want de rode kool was immers niet gaar. Oeps. Wie heeft er nu al eens geen foutje? De tweede dag smaakten ze wel veel lekkerder!

Zo, op naar het laatste deel van augustus, met mogelijks meer foto's..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten